Merhaba Togay,
Aramıza hoşgeldin öncelikle.Kendinizi tanıtan bir başlık açarsanız size daha iyi yardımcı olabiliriz.
Kontrol edebileceğiniz belli başlı noktalar var.Öncelikle benzin kaçaklarına bakmanızda fayda var.Vosvosun içinde herhangi bir benzin kokusu oluşuyor mu?Bazı çatlaklar çok az sızdırsa bile benzini tüketiyor ve farkedilemiyor.Depo kısmının altında herhangi bir sızıntı var mı kontrol edin.Depodan motora kadar olan benzin borularını yenilemenizde fayda var.Depodan çıkıp şaseye giren bir boru var bu boruya bir adet benzin filtresi de takın.Şasenin içinden geçen benzin borusu bakır boru olarak gitmikte genelde çatlak oluştuğunda farkedilir bir şekilde koku yapar,genede şasenin altında benzin sızıntısı var mı kontrol edin.Arka tarafta şaseden çıkıp motor kısmına geçen bir boru daha var bunuda yenileyin.Daha sonra benzin otomatiğine giren ve çıkan boruları yenileyin,bu kısımda filtre kullanmayın.
Benzin otomatiğiniz motor içine benzin kaçırabilir.Yağ seviyeniz yükseliyor ise bu ihtimal çok yüksektir,benzin otomatiğinizi değiştirin.
Motor çalıştıktan sonra karbüratörden bir kaçak olup olmadığını kontrol edin,emin olamıyorsanız karbüratörün tamir takımını alıp yenileyebilirsiniz.
Bunun dışında debriyaj kaçıran vosvoslarda çok yakar.Devir yükselip motor bağırdığı halde hızlanma olmuyorsa debriyaj kaçırıyordur.
Bu sorunların dışında hala devam ediyor ise ayarlarınızdan kaynaklanan bir sıkıntı vardır.Öncelikle genel bakımını(Avans ayarı,subap ayarı,platin ayarı-değişimi,buji değişimi,hava fiiltresi değişimi,meksefe-tevzi makarası-distribütör kapağı-buji kablosu değişimi gibi) yaptıktan sonra da durum aynı ise karbüratör ayarını kontrol ediniz.Bilgisayarlı bir yerde ayar yaptırmanız işinizi kolaylaştıracaktır.
Gelişmeleri bildirebilirseniz olumsuz ise farklı yollar deneyebiliriz
Şimdiden geçmiş olsun