Ohooo baba şakşağı falan da vuruyo sıkıntı yok o konuda, 6lı 7li...
1) Şase numaramda harf yok fakat ilk üç numarası 135 Type 1/225A falan yazıyor, bulmada yardımcı olur mu? Araçta kramer yok ve ön takım değişmemiş bu konuda eminiz. Ön takım orjinal ustalarla baktık.
Kupa değişmiş olamaz çünkü şase numarasının iki tarafında yıldız var ve numaralar orjinalindeki punto ve düzende. Baskı şase numarası yapanlar, bastıkları numaralarında o yıldızı yapmıyorlar/ yapamıyorlar diye biliyorum. Ayrıca arabayı aldığım ihtiyar amcanın, arabayı ilk sahibinden alıp kupayı değiştirip öndeki krameri iptal ettireceğini de hiç zannetmiyorum.
Adam epey dürüst birisi böyle bişi olsaydı mutlaka haberim olurdu.
2) Dün antikacı bi saat ustasına girdim adamı kafaladım, bulabilirsem aynı tip pilli ya da kurmalı bir saat alacağım. Çok pis taktım saat olayına gözüme takılıp duruyor.
Çakmaklık meselesini iyi düşüneyim çünkü delik delmek gerekebilir ya da orjinal olmayan bir görüntüye sebep olabilir. İkisi de hoşuma gitmez
Bu arada başka bir yazınızda 74 ve sonrası bazı modellerde çakmaklık olabiliyor demişsiniz benimki 75 modelse olmaması ilginç
3) Ustam epey tecrübeli bu konuda. Kendisi bana içeriye lpgli egzos kokusu girdiği için içindeki alümünyum peteklerin delinmiş olabileceğini söyledi. Sağ ileri derecede delik bildiğiniz duman giriyor orayı iptal ettik geçici olarak, sol da azcık delik cam hafif açık şekilde idare etmeye çalışıyorum. Kocaelinde yaşıyorum burası soğuk oldu mu bazen istanbuldan beter oluyor. Kartepenin falan soğuğunu çok yiyoruz. Allahtan 2. aracım var ama ben ona binmek istemiyorum. Çipetpetimle çoooooooooooooooook mutluyum...
4) Yahu benim çipetpetim lezzetli olduğu için de şaklamış olabilir
Yol dümdüzdü ayağım hızsabitleyici görevini görüyordu sabit gazda kompresörsüz gidiyordum zaten o ses bana lastik mi patladı acep dedirtti hala büyük bir sır halinde duruyor o olay
Arabamın subap ayarları(izmirdeki usta becerememiş pek biraz ayarsız geziyorum bu aralar), kalbüratör ayarı gaz ayarı, hava filtresi değişimi, benzin filtresi iptali vs hepsi yaklaşık 1 ay önce yapıldı. Ustam sadece sibop ayarı yapalım getir dedi. Arabanın çalışma sesinde bişi yok.
5) Kısa vadede umarım bişi olmaz. Param olmadığı için bu aralar o işi yaptıramıcam
6) motordaki o fan sesi bence de fandaki bir aksaklıktan ötürü kaynaklanıyor. Herneyse zaten kaloriferi yaptırmaya kalkarsam motoru komple indiricez o esnada fanı da açıp bakarız.
(içeri çok ses geliyor ama vuu değil turbo ıslığı şeklinde bir ses geliyor, ben 1.6 fanı ayrıysa ondan taktırılmış olabilir diye de düşünmüştüm) Yahu sağ arka bilyalar demek istedim işte
Aklıma iki soru daha geldi
7) Benim aracım bi yüksek devirde çalışıyor bi düşük devirde çalışıyor. Araç lpgli ama ustam otomatik jigle soğukken yapıyordur dedi ama bu devir artması motor sıcakken de oluyor? Gaz pedalında yağsızlıktan ya da pastan ötürü sorun, takılma vs olmuş olabilir mi? Pedal takılmış olabilir deyip gaz pedalını kaldırıp gaz demiriyle irtibatını kestiğimde de yüksek çalışma devam ediyor. Bazen ara gaz atınca ya da durduk yere bir anda normal devrine dönüyor arada bir de pedalların oradan tak diye bir ses geliyor. Benim açımdan gaz pedalı şüpheli, sizce ne olabilir?
Vites topuzum vitesteyken bile geziniyor. Arabayı bilmeyenler araç vitesteyken vites kolunu sallayıp boşta zannediyorlar o derece sallanıyor yani.
Sabit stabil vites topuzları da gördüm, peki benim aracımın bu sorunu nasıl giderilebilir? Topuz vitesteyken sallansın istemiyorum.
Teşekkür ederim...