Yağı tahliye ettiğimiz yer karter tapası yani 1. ve 3.linkteki ürünler aynı yere takılıyor anladığım kadarı ile.
Aslında vosvos hararet yaptığı zaman yağ basıncı düşüyor.İlla ki yağ lambasından anlaşılıyor ancak gene de bu göstergeleri(yağ basınç ve yağ hararet) imkanı olan herkes takmalı.
Yağ radyatörlerinde termostat yok ancak şöyle bir sistem var;
Burada ki sistem şu şekilde çalışıyor.Eğer yağ soğuk ve kalın ise basınç fazla olduğundan 1 numaralı valf açılıyor.Böylelikle yağ, yağ radyatörüne gitmeden bloğun içinde gezmeye başlıyor.Yağ incelip ısındığında basınç düşüyor ve bu sefer valf kapanıyor.Böylelikle yağ, yağ radyatörüne giderek soğuyup dolaşımına başlıyor.
2 numaralı valf ise yeni modeller de bulunuyor.Eğer yağ yeteri kadar soğuyup basıncı artmadı ise valf kapalı kalarak bloktaki yağın soğumasını sağlıyor...Açılması ile birlikte soğuyan yağ kartele akıyor.
Motor toplarken bu valflerin yay uzunlukları ve dirençleri ölçülmüyor.Çoğu site de tartışılan bir konu ancak kesin bir bilgi verilemiyor ölçüler hakkında.Şöyle bir şema var ancak doğrulu hakkında emin değilim.
Onun yerine birisi bu valfleri değiştirerek yeniden tasarlayıp üretmiş.Bir müddet yüksek süratten sonra bazı vosvoslar da yağ lambası yanar(Eski bloğumda da bu şekilde idi) bu sorunu bu valfi alarak çözdüklerini dile getirmişler.
İncelemek için;
www.headflowmasters.com/vw-oil-pressure-...dy.html#.UX-sZrXKG6V