Merhaba,
Uzun süreden sonra sizi görmek güzel
Kamber olmasının en büyük sebebi salıncağın yamuk olmasındandır. Salıncak ile torsiyon arasına pul koyarak kamberi ayarlayabiliyorsun ancak çok fazlaysa işe yaramyacaktır. Çözümü salıncağı söküp dışarıda ısıtarak düzeltmek yada çıkma bir salıncak ile değiştirmektir,maalesef sıfırı bulunmuyor.
Teşekkürler. Yazmasam da okuyucu olarak takipteyim
Sebebi nedir bunun? Ustam da sökülüp düzeltilmesi veya çıkma bulup takılması gerektiğini söyledi ki epeyi uzun işmiş sanırım. Düzeltirken neye göre düzeltecek usta? Sol tarafa göre düzeltecekse şayet, ya o tarafta da yamukluk varsa?
Bu tüm arabalarda olabilecek bir sorun.Yeni nesil araçlarda daha çok doblo,partner tarzı modellerde gözüne çarpabilir...Bu araçlara yapılan aşırı yükleme salıncağa binen yükü arttırıp yamulmasına neden olur.Vosvoslarda olmasının en büyük sebebi tasarım hatası, malzemenin ömrünü tamamlaması, malzeme kalitesinin düşük olması gibi sebepler sayabiliriz.Onun dışında fazla yük, girilen bir çukur, kaldırıma çıkma-sürtme, daha önce araç basılması gibi sebeplerde bu soruna yol açar.Benim de sol taraf sağa göre fazla kamberli ki salıncakla torsiyon kolunun arasına pul atıp ters açıda vermeme rağmen
Söküldüğünde belli edecektir yamukluk kendini.Bir rot balans yapan yere git, sol tarafın değerleri önerilen değerler içinde mi kontrol etsinler, eğer öyle ise sol tarafa göre yapılır.Orası da yamuk ise ne kadar değerlere göre orayıda düzeltmek gerekir.Bunun bir örneği yok maalesef dışarıda göz ile kabaca düzeltmek genellikle önerilen değerlere ulaşmanızı sağlayacaktır.