× Motor Şanzıman Mekanik

Buji Seçenekleri

12 yıl 4 ay önce - 12 yıl 4 hafta önce #180 Yazan: VosVos
Buji Seçenekleri, VosVos tarafından oluşturuldu
Ilıman İklim:
Bosch W145T1 (Yeni adıyla W8AC veya 7502) Uzun Porselen - Sıcak Tip
Beru 135.14
Champion L88A
NGK B5HS

Tropikal İklim: (25C üstü havalarda)
Bosch W175T1 (Yeni adıyla W7AC veya 7596) Kısa Porselen - Soğuk Tip
Beru 175.14
Champion L86C
NGK B6HS

LPG ile kullanıyorsunuz bu bujilerin 1 değer daha soğuk modellerini(B7HS,W6AC gibi) tercih edebilirsiniz.
0.7mm sentille boşluk ayarı yapılır.LPG ile kullanıyor iseniz 0.6mm sentille ayarlayabilirsiniz.

Bosch W8BC ise W8AC ile aynı paso uzunluğundadır fakat BC'nin ark yapan elektrot kısmı ve porseleni daha dışarıdadır. Fabrikanın önerdiği bir model değildir fakat daha önceden vosvostan çıktığını gördüm. Bu bujilerin (W8BC) gereğinden fazla ısınıp zarar görme riski var.


Gereğinden kısa buji kullanımı bujilerin soğuk çalışmasına sebep olur, ve soğuk buji hızlı şekilde elektrotun üstünde yağ ve karbon tortusu birikmesine sebep olur.

Gereğinden uzun buji ise bujinin fazla ısınmasına sebep olur. Buji fazla ısınacak ve porselen kısmı ve elektrot zarar görecektir. Zarar görmese bile buji fazla ısınacak ve kıvılcım çakmadan bile ısınarak benzin hava karışımını erken ateşleyecek, motorda vuruntu yapma riski doğacaktır. Düşük oktanlı benzin kullanmak gibi olacaktır.

Temel ilke, kısa buji yüzeyi az olduğu için az ısı tutar soğuk çalışır, uzun buji alanı fazla olduğu için fazla ısınır.

Bunun dışında eğer ki müzik dinlerken motor çalıştığında cızırtı oluşuyor ise bu bujilerin aynılarının resistör'lü olan modellerini alabilirsiniz.Bu bujiler cızırtı düzeyini azaltmaktadır.
Ek dosyalar:

Lütfen sohbete katılmak için Giriş ya da Hesap açın.

10 yıl 5 ay önce #1599 Yazan: sefagunduz
sefagunduz tarafından buji değişimi konusunda yanıtlandı
arabamın bujilerini değiştirdim izmit sanayisinden bosch w8ac marka buji aldım ama ateşlemede sıkıntı yarattı 4 adet 20 tl verdim sanırım çin malı olmalı orjinalıni nasıl anlayabiliyoruz bilen varsa şimdiden teşekkür ederim bide gazda kullanıyorum bildiğiniz çif tırnaklı uyumlu daha iyi olan var mı?

Lütfen sohbete katılmak için Giriş ya da Hesap açın.

10 yıl 5 ay önce #1602 Yazan: VosVos
VosVos tarafından buji değişimi konusunda yanıtlandı
Çin malı boschlarda sıkınıtı çıktığı bilinen bir durum.Onun yerine NGK B5HS bujileri tercih edebilirsiniz.

Lütfen sohbete katılmak için Giriş ya da Hesap açın.

10 yıl 5 ay önce #1603 Yazan: sefagunduz
sefagunduz tarafından buji değişimi konusunda yanıtlandı
Saol sende olmasan yandik :)

Lütfen sohbete katılmak için Giriş ya da Hesap açın.

10 yıl 5 ay önce #1624 Yazan: İRİ
İRİ tarafından Buji Seçenekleri konusunda yanıtlandı
Bosch Super 4 kullanıyorum. Memnunum. WR78G idi sanırım kodu. takımını piyasada 50 TL civarına bulabilirsin.

Lütfen sohbete katılmak için Giriş ya da Hesap açın.

10 yıl 2 ay önce #1689 Yazan: atakan77
atakan77 tarafından Buji Seçenekleri konusunda yanıtlandı
Orjinal bosch w8ac bujilerin üzerinde " Germany " yazıyor. Yazının görülmemesi mümkün değil. Yazı yoksa zaten çin malıdır . Asla kullanmamak gerekir, çok kalitesiz bujilerdir. Ancak orjinal Alman malı w8ac bosch bujileri vosvosunuza taktıktan sonra Ngk ların, champions ların , ultrasoniklerin, iridyumların ne kadar kalitesiz olduklarını göreceksiniz. Hepsini kullandım. Alman w8ac bosch bujilerden başkası yalan.

Lütfen sohbete katılmak için Giriş ya da Hesap açın.

9 yıl 6 ay önce #2027 Yazan: aqustic
aqustic tarafından Buji Seçenekleri konusunda yanıtlandı
Bi güncelleme yapıyım.
Aracımda yaklaşık birkaç aydır lpg sorunu vardı...Öglenleri sıcak havada bazen çalışmıyordu.Derken artık hiç çalışamaz oldu lpgde de benzinde de.Ateşlemede problem yoktu.Tabi benzin pompası falanda bozuktu.Karburatöre benzin dökerek çalıştırıyordum
Bir de ben ustaların ve diger arkadaşların "lpgde binceksen karburatörün önemi yok" lafını dikkate alarak aracın karburatörüne çok önem vermiyordum fakat karburatör iyi degildi...LPG ciye gidiyorum.Adam sen atikeri söküp BRC takacaksın diyordu vs vs.
Sonrasında İzmirde genç usta arkadaşımla karburatörün benzin sızdırdıgını farkettik.Aynı şekılde o kaçan yerlerden hava kaçtıgı için de araç bazen LPGde ondan çalışmıyormuş.Karburatörün hava kaçıran yerlerini güzelce würth marka silikonla kapattık.
Sonrasında aracın elektronik ateşlemeye uyumlu alman malı 4 tırnaklı bujilerini değiştirdik.Bujileri de yaklaşık 25bin km kullandım.
Şu an Atakan abiden aldıgım w8ac buji takılı.Araç çok şükür saat gibi oldu.Tek marşta bazen yarım marşta alıyor maşallah.
Fakat sorunum şu:Müzigi açınca çok hafif bi cızırdama var.Bunun nedeni bujilerden midir?
Çünkü ben akü kutup başlarını söküp yeniden takmayı düşünüyordum

Lütfen sohbete katılmak için Giriş ya da Hesap açın.

9 yıl 6 ay önce #2028 Yazan: atakan77
atakan77 tarafından Buji Seçenekleri konusunda yanıtlandı
O bujiler Alman mali orjinal bosch w8ac bujilerdi yanlış hatırlamıyorsam. Sorun buji kablolarında. Yada teybin arkasına takılan parazit önleyici aparatlar var onlardan takmam gerek.

Lütfen sohbete katılmak için Giriş ya da Hesap açın.

9 yıl 6 ay önce #2029 Yazan: Sarıçınar
Sarıçınar tarafından Buji Seçenekleri konusunda yanıtlandı
Buji kablolarını kontrol edin bir yerinde kopukluk varsa metal aksamdan sase yapabilir radio nun sesini bozabilir.

Buji kablosu tam olarak terine oturmadıysa yine cızırtı yapabilir.

Buji kablosunun sapkası tam yerinde değilse yani kablonun metal kısmı dısarıya cıkmışsa yine cızırtı yapabilir.

Lütfen sohbete katılmak için Giriş ya da Hesap açın.

9 yıl 5 ay önce #2033 Yazan: caninho
caninho tarafından Buji Seçenekleri konusunda yanıtlandı
Merhaba arkadaşlar,
Benimde bir 1972 model düz cam 1300 aracım var ancak orjinal radyosunu yaptırdık çalışır vaziyette hatta 4 radyocu gezdim hepsi mükemmel diyor ancak yolda gider iken çok fazla cızrtı yapıyo ve frekas kayması yapıyor.Bunun ile ilgili olarak ne yapmalıyım sizce.

Lütfen sohbete katılmak için Giriş ya da Hesap açın.

Geliştiren: Kunena forum